Biuro Karier UKW

Informacje o projekcie

W odpowiedzi na problem aktywizacji zawodowej absolwentów, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy w latach 2010-2015 realizował projekt „Lepszy start absolwentów kierunków technicznych, matematycznych i przyrodniczych" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

W ramach projektu studenci mogli skorzystać z kilku działań, dostarczających narzędzi do skuteczniejszego poszukiwanie pracy po zakończeniu edukacji. W tym celu uniwersyteckie Biuro Karier przeprowadzało dyżury doradcy zawodowego oraz szkolenia tematyczne.

Dyżury doradcy zawodowego

 

Od marca 2010 do czerwca 2015 roku z oferty dyżurów doradcy skorzystało 866 studentów.

Oprócz informacji dotyczących możliwości podnoszenia czy też zmiany kwalifikacji zawodowych podczas spotkania studenci otrzymali fachową pomoc w zredagowaniu dokumentów aplikacyjnych, w przygotowaniu się do rozmowy kwalifikacyjnej, w poszukiwaniu źródeł i sposobów pozyskiwania dotacji na dziłalność gospodarczą. Tematyka spotkań była bardzo obszerna i dostosowana do indywidualnych potrzeb osób zgłaszających się na konsultacje, które uprzednio wskazywały jakimi kwestiami są szczególnie zainteresowane. Potencjalne miejsca pracy dla absolwentów określonych kierunków, negocjowanie warunków zatrudnienia, zdobywanie referencji, wybór miejsca praktyk czy stażu, możliwości w zakresie studiów doktoranckich - to tylko niektóre z zagadnień chętnie podejmowanych przez osoby korzystąjące z dyżurów.


Szkolenia

Szkolenia składały się z dwóch modułów - autoprezentacji i kreowania wizerunku na rynku pracy oraz metod poszukiwania pracy i redagowania dokumentów aplikacyjnych.

Zajęcia odbywały się w niewielkich 15 osobowych grupach. Ponieważ wykładowo-warsztatowa forma szkoleń daje większe możliwości interakcji z uczestnikami, zajęcia stanowiły doskonałe rozszerzenie indywidualnych konsultacji z doradcą zawodowym. Forma szkolenia pozwoliła na przeprowadzenie interesujących ćwiczeń rozwijających umiejętności miękkie, które dziś stają się dla pracodawców tak samo ważne jak kwalifikacje zawodowe. Dlatego szkolenia to nie tylko wiedza teoretyczna, ale też liczne symulacje, zadania do wykonania w grupach, studium przypadku, gry i ćwiczenia aktywizujące. To świetne miejsce do sprawdzenia siebie w zainscenizowanej relacji pracodawca - poszukujący pracy oraz eksperymenty wyobraźni, które niekoniecznie spotkałyby się ze zrozumieniem w gabinecie rekrutującego podczas rozmowy kwalifikacyjnej.